جزئیات اعطای تسهیلات برای اشتغال انفردای و اشتغال گروهی

مصطفی‌پور سقف تسهیلات برای رفع نیازهای ضروری 2.5 میلیون تومان، اشتغال انفردای پنج میلیون تومان و اشتغال گروهی را 10 میلیون تومان اعلام کرد.
مدیر عامل بانك قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به دستور سه ماه گذشته رئیس جمهوری مبنی بر ادغام بانك قرض الحسنه مهر ایران و صندوق مهر امام رضا (ع) گفت: بر همین اساس موازی كاری ها حذف و شعب بانك قرض الحسنه افزایش می یابد، به نحوی كه پس از ادغام پیش بینی می شود تعداد شعبه ها به 450 شعبه افزایش یابد و امیدواریم تا پایان سال ركورد 500 شعبه نیز زده شود.
 
به گزارش عصرایران، غلامرضا مصطفی پور  در نشستی خبری به مناسبت دهه فجر در وزارت امور اقتصادی و دارایی، با تخلف خواندن سپرده گیری و دریافت تسهیلات در قبال ارائه تسهیلات در بانك قرض الحسنه مهر گفت: در هر شعبه ای این اتفاق بیافتد با كاركنان آن برخورد و قرار دادشان تمدید نخواهد شد.

به گفته ی وی، سقف تسهیلات برای رفع نیازهای ضروری 2.5 میلیون تومان، اشتغال انفردای پنج میلیون تومان و اشتغال گروهی 10 میلیون تومان است.

مصطفی پور  با بیان آنكه تعداد چكهای برگشتی این بانك به نسبت بقیه بانكها كمتر است ، گفت: مشتریان این بانك برای صدور چك ، انتخاب شده هستند.
 
وی از 110 هزار شغل ایجاد شده از ابتدای سال جاری تا آخر دیماه ازسوی این بانك خبر داد و گفت: سرانه هر اشتغال 10 میلیون تومان بوده است.

به گفته ی وی كل اشتغال ایجاد شده از سوی صندوق مهر امام رضا (ع) از سال 1385 نیز بیش از 450 هزار مورد بوده است.

وی در خصوص وضعیت منابع این بانك گفت: رشد منابع قرض الحسنه هم اكنون نسبت به پایان اسفند بیش از 155 درصد است كه امیدواریم این میزان تا پایان سال به 170درصد برسد.

وی گفت: با ادغام صندوق و بانك، برنامه ریزی هایی برای ایجاد اشتغال خانگی و انفرادی داریم و امیدواریم بیش از 120 هزار شغل سال آینده ایجاد كنیم.

مصطفی پور تصریح كرد: صندوق مهر امام رضا(ع) دارای 20هزار متقاضی دریافت تسهیلات برای اشتغال بوده است كه پس از ادغام قرار شد تامین مالی این تقاضاها انجام شود و تاكنون بیش از پنج هزار متقاضی تسهیلات خود را دریافت كرده اند.

وی در پایان سقف تسهیلات بانك را 100 میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: درخواست افزایش تسهیلات به 250میلیون ریال را به بانك مركزی ارائه كرده ایم.
 
مدیر عامل بانك قرض الحسنه مهر ایران همچنین از توزیع 100 هزار كارت میزان به كارگران تا پایان سال جاری از سوی این بانك و بانك های رفاه كارگران و توسعه تعاون خبر داد.
  
 غلامرضا مصطفی پور  افزود: برنامه كلی اجرای طرح عرضه كارت میزان، بهره مندی 2 میلیون كارگر از آن است، اما قرار است 100 هزار كارت در طرح پایلوت به گروههای مختلف كارگری و كارخانجاتی كه از سوی وزارت كار و امور اجتماعی مشخص شده اند، ارائه شود.

به گفته ی وی قرار است كارت میزان در این مرحله به كارگران معدن ذغال سنگ كرمان و برخی از گروههای معدنی ارائه شود.

وی مبلغ این كارت را 15 میلیون ریال ( 1.5 میلیون تومان) اعلام كرد و گفت: تسهیلات این كارت با كارمزد چهار درصد ارائه می شود.

به گفته ی وی ،50 هزار كارت توسط بانك قرض الحسنه مهر ایران ،25 هزار كارت توسط بانك توسعه تعاون و 25 هزار كارت دیگر توسط بانك رفاه كارگران ارائه می شود.

مصطفی پور در ادامه منابع بانك قرض الحسنه مهر ایران را بیش از 10 هزار میلیارد ریال با 700 هزار نفر سپرده گذار اعلام كرد و گفت: 400 هزار پرونده تسهیلات با 29هزار میلیارد ریال تشكیل شده است.

وی ادامه داد: این بانك فاقد مطالبات مشكوك الوصول، معوقه و سررسید گذشته است، به نحوی كه نسبت آنها به كل تسهیلات كمتر از نیم درصد است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا